Skärtorsdagen

Kära församlingsmedlemmar;

Låt mig böra med att dela en länk som gör det möjligt att följa påsk firandet direkt från Stockholms domkyrka:

Kära Systrar och Bröder,

Vi går in i de heliga tre påskdagarna. I kväll läser vi i Johannes evangelium att Jesus och lärjungar hade samlats till måltid.
Hur mycket längtar vi inte efter att kunna samlas!
Att samlas i församlingen för att tillsammans fira Påsken. I denna längtan måste vi se att varje enskild bönestund som vi ägnar åt Herren leder oss till gemenskapen. Gemenskapen med Herren och också med vår församling, ja, med hela världsvida kyrkan.

Vi får be på så många olika sätt – meditation, rosenkransen, litania, bibelläsning, vara med på gudstjänst via tv eller internet och mycket mer…

Glöm det inte, kära Syster,
kom ihåg det, käre Broder,
att även om du känner dig mycket ensam under årets påskfirandet, din bön, din tid med Herren – gör dig till en levande och viktig del av församlingen, av kyrkan. Tack för din bidrag till kyrkans gemenskap. Utan den vore kyrkan fattigare.

Med önskan om Guds ledning för oss alla under påskdagarna.

br. Marek